#Favoritgarnerpopup | Utmaningen Är Antagen!

Närbild stjärnmaska och garn

För ett litet tag sedan fick jag ett spännande samtal från den fantastiska Nina från @favoritgarner. Hon hade en utmaning till mig! Så himla spännande och roligt. Efter att ha följt deras utveckling under förra året, vilket för mig började med deras fantastiska CAL in bloom med mönster av @mijocrochet, så måste jag erkänna att jag allt blev lite knäsvag när jag svarade, hihi. Behöver därmed väl nästan inte säga att jag var med på tåget redan från det att hon sa hej!

Utmaningen var att skapa något åt mig själv på temat heminredning. Och det kommer väl inte som någon överaskning för alla oss som älskar garn att när någon ringer och frågar vad du vill göra så blir man antingen nollställd och kan inte komma på en endaste sak på rak arm; eller det motsatta då ideerna bara väller fram. För mig kom tusen olika tankar och projekt upp på en och samma gång. Kreativt kaos när det är som bäst! Så det var helt klart en första utmaning i att komma fram till en huvudidé. Det finns ju så otroligt mycket roligt att göra. Hur ska man kunna välja?! Tack o lov fick jag lite stöd och hjälp i bollandet med idéer av Nina och hamnade till sist med ett stort, fluffigt och supermysigt projekt: en enorm golvkudde!

När det beslutet var taget följde ju den nästa fantastiska utmaningen: att välja garn och färger! Efter mycket fönstershoppande i, och dregglande över, deras stora sortiment fann jag tillsist mina vapendragare: två väldigt olika garner från Scheepjes. Säg hej till den supermjuka, silkeslena och helt otroligt gosiga Eliza, och hennes stadigare men minst lika underbara vän Bloom. Jag återkommer med att recenssera dem i ett senare inlägg.

Översiktsbild Eliza och Bloom

Jag hoppas att ni är lika exalterade över utmaningen och projektet som jag och att ni vill följa med i processen från idé till en färdig kudde. Uppdateringar, bilder och annat smått och gott kommer ni att kunna hitta både här och på min Instagram. Kudden kommer att bli helt underbar, och helt klart en spännande utmaning!

 

2 thoughts on “#Favoritgarnerpopup | Utmaningen Är Antagen!

Leave a Reply

