Mitt februari

Månaden har verkligen passerat fort förbi. Kanske har det något att göra med att jag låg däckad i en neslig förkylning under tre veckor och tyckte väldigt synd om mig själv. Men från den ljusa sidan så fick jag mycket tid till att virka, fundera och planera.

Februari innebar modet att våga utmana mig själv till att prova nya saker. Därmed blev det följaktligen många “första”; jag gjorde mina första mönster, startade bloggen och  påbörjade Scheepjes CAL “Hygge”. Jag började även på min första, andra och ja tredje sjal.. En slutfördes och det var nallens miniversion, hihi.

Något som blev väldigt påtagligt under slutet av månaden är att jag har en förmåga att påbörja tusen nya projekt. Men jag gillar att låta dem ta sin tid att slutföras. Jag trivs bäst under skapandeprocessen och blir nästan lite avig när slutet närmar sig. När jag väl är klar så är första tanke direkt: vad ska jag göra nu?! Lovar att öva på att njuta och uppskatta mina färdiga alster mer än jag gör idag, det förtjänar dem absolut. Det är bara det att det är så roligt att GÖRA! 😉

Med alla nya projekt följer ju även det härliga med nytt garn, denna månad var på inga sätt något undantag. Största inköpet blev under Favoritgarners event då jag kom hem med några kassar av garngodis och massor av inspiration. Tänk så många kreativa människor det finns.

Sedan jag öppnade mitt virkkonto på Instagram i december förra året så har jag lärt känna oerhört många nya människor. Så även denna månad då jag på eventet bland annat träffade den sprudlande crochetingKay. Supergo på alla sätt, och som hon kan virka. Stort lästips!

Tusen tack februari, du var helt perfekt! Förkylningen till trots…

One thought on “Mitt februari

Leave a Reply

