En liten mössa – Mönstertips

img_5653-1
The Crochet Puff Stitch Beanie

Det finns en sak som jag verkligen inte kan motså: en djup mustig senapsfärg och puffmaskor. Kombinera dessa och jag är i virkhimlen! Så när jag fick tipset om Rescued paw designs underbara mönster; “The Crochet Puff Stitch Beanie”, så visste jag precis vilket garn jag ville använda – Scheepjes Stonewash XL i färgen Yellow Jasper. Det är verkligen den där perfekta smutsgula färgen som inte för djup men samtidigt inte för ljus. Ingen kycklingvarning här inte. 😉

Stonewash XL passar perfekt för mössor och tjockare halsdukar. Garnet är tjockt, dvs. snabbjobbat vilket alltid är en bonus för oss stressade virkare, och stabilt nog för att mössan ska hålla formen utan minsta problem.

Mönstret är lätt att följa och maskorna är relativt enkla. Om du redan är bekant med puffmaskor så är det ett perfekt snabbt litet virkprojekt. Så hämta virknål och garn, koka dig en god kopp te, hitta något spännande att se på, kryp upp i soffan och ha nu en mysig kväll!

Advertisements

One thought on “En liten mössa – Mönstertips