En dag vid stranden

Två små minuter är all den tid det tar för att komma ned till den fantastiska kusten. Att det var en helt otrolig dag med blå himmel och kristallklart vatten får bilderna intyga. Solen sken starkare än på väldigt länge så jag passade på att ta en promenad runt udden. Det var varken kallt eller blåsigt utan solen värmde så pass att jag lämnade den tunga vinterjackan hemma och enbart förlitade mig på en varm kofta. Våren ligger äntligen i luften!

Längs med strandkanten fann jag några små skatter som låg och väntade på mig. En vit ståtlig svanfjäder (som faktiskt fick ligga kvar denna gång), glasbitar som slipats lena av sand och vatten, djupt blåa musselskal och några stenar skiftandes i olika färger. Vackra i sin enkelhet precis som de är. Just därför utgör naturföremål många gånger ett perfekt komplement i bilder då de tillför känslor av liv och djup. Att de dessutom finns relativt nära till hands är pricken över i:et. Här vill jag dock trycka på att aldrig bryta av en kvist eller riva upp mossa. Jag värdesätter och tar tillvara på det jag finner ligga löst på marken, och drivved är många gånger mina vackraste fynd. Vanligtvis smyger de sig in på olika platser här hemma och blir kvar för att användas om och om igen.

down-by-the-water

One thought on “En dag vid stranden

Leave a Reply

