Fick frågan av goa crochetingKay om jag ville testvirka hennes underbara mönstret och självfallet ville jag det. Det är ett sött och kvickt mönster som funkar perfekt som sällskap till en kopp te eller två. Allt du behöver är en tom glasburk, en virknål och en mindre mängd garn. Perfekt för de där garnresterna du har sparat sen tidigare projekt. 


I mina gömmor fann jag några små nystan Drops loves you 7 i färger som påminner härligt nog om vår. Även om jag älskar vintern så längtar jag ihjäl mig efter lite värme, gröna grästuvor och små knoppar som tittar fram i rabatterna. Så färgvalet blev ett enkelt beslut. 


Efter några timmars rolig virkning så hade mina virknålar fått en ny plats att hålla till i. Så himla gullig! Nu ska jag bara bestämma mig för var den gör sig bäst..

Leave a Reply

